Mina tankar om TVD's Down the Rabbit Hole-avsnitt

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av mina tankar och åsikter om det senaste TVD-avsnittet, så för er som inte har sett det än - VARNING FÖR STORA SPOILERS!

 



Äntligen kom det ett avsnitt där det faktiskt hände något spännande! Jag tycker att den här säsongen har varit lite seg hittills, men det var antagligen tvunget att vara så med tanke på Elena's övergång till vampyr, byte av pojkvän osv. Mycket nytt att ta in.. Så härligt att det hände lite grejer nu!

Först och främst - Katherine is back! Yey! har saknat henne och självklart gjorde hon en storstilad entré, där hon som vanligt låtsades vara Elena för att få som hon vill. Denna gång var hon såklart ute efter "botemedlet" precis som de andra, och stackars Jeremy fick betala med sitt blod för att kunna väcka Silas och på så sätt få tillgång till botemedlet. Katherine försvann fort som attan efter att hon fått det hon kom för, men jag tror inte att det dröjer länge innan vi får se henne igen. Vi måste ju få se vad hon har i kikarn, och vad hon har för planer för "botemedlet". Kanske kommer hon ha det som en liten hållhake på Klaus så att han slutar jaga henne?

Men hjälp, vad hände där på slutet egentligen?! Jeremy verkar vara väldigt död, och Bonnie som var svårt skadad verkar klara sig bra (kolla trailern+sneak pek till nästa avsnitt). Elena och dom andra verkar dock inte vet var Bonnie har tagit vägen, och Elena vägrar att släppa ifrån sig Jeremy's kropp innan de har fått tag i Bonnie så att hon kan hjälpa dom att få tillbaka honom. Vad tror ni om Jeremy's död? Kan han komma tillbaka till livet igen med hjälp av någon slags magi? Bonnie har ju helt nya krafter nu, så det kanske inte är helt omöjligt! Jag vill inte att Jeremy ska försvinna från serien!

Det verkar som att Elena har börjat inse att hennes liv som människa verkligen är över, och att hon kommer få vara en vampyr för alltid. Personligen så gillar jag henne mer som vampyr. Hon har tuffat till sig ordentligt och det känns skönt att hon inte behöver bli räddad från saker hela tiden. Hon klarar sig bra själv! Men hur blir det mellan henne och Damon nu när hon inte kan ta botemedlet och alltså fortfarande är "sired" till honom?! Jag funderar på om det inte kan gå att bryta "the sire bond" mellan Elena och Damon, precis som Tyler gjorde med Klaus? Det kanske är något som Mystic Falls-gänget kommer försöka reda ut senare när all röra som är nu är över. 

Jag gillade verkligen det här avsnittet och tycker det är det bästa hittills av säsong 4! 5/5 vampyr/hybrid/varulvständer! ;)
0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0