Josh Hutcherson älskar manuset till Catching Fire



Josh har pratat med Yahoo! Movie's och han berättar om Hunger Games (som kommer på DVD och Blu-Ray inatt) samt förberedelserna inför Catching Fire.

Uppföljaren Catching Fire kommer börja spelas in om bara några veckor, och Hutcherson är taggad: "Jag är så exalterad över att den äntligen är här, tiden är äntigen inne för att börja inspelningarna. Jag är så taggad på ett få börja spela in!" Med tanke på att ett manus inte ens existerade för några månader sen  så är det svårt att tro att allt är ordentligt förberett. Men det är det enligt Josh: "Jag har ett manus i min hand och det är grymt. Jag älskar det så mycket." Hutcherson bekräftar att han har träffat regissören Francis Lawrence och gått igenom för att diskutera filmens vision. "Vi pratade om hur viktigt det är att att verkligen göra filmversionen av boken, och det var Francis mål från dag ett - och manuset porträtterar verkligen det. Manuset ger verkligen boken rättvisa."


Fysiken som krävs för att spela Peeta är fortfarande värligr tuff.  "Jag har tränat mycket för att komma i form till rollen - för det här senaste året har jag levt livet och unnat mig saker, och det har jag fått sota för de senaste en och en halv månaderna eller så. Jag har fått gå tillbaka till gymmet och ätit hälsosamt," säger Hutcherson.

När det gäller det efterföljande triangeldramat i Catching Fire mellan Katniss, Peeta och Gale, så tar sig Josh glatt för utmaningen.  "Det är en sån svår situation som jag vet att Peet är fast i. Han är  kär i den här tjejen som låtsas vara lika kär i honom, men han vet att hon inte är det - och det är hjärtekrossande. Som en skådespelare så är det något som jag är riktigt glad för att få spela eftersom att det är en så konfliktfylld känsla. Det är en väldig konflikt, en förvirrande sak, och jag kan knappt bärga mig tills jag får agera ut det. Det är väldigt väldigt intensivt och spännande, tror jag."

Översatt av mig. Kopiera gärna men skriv mig som källan:) Om ni vill läsa mer av intervjun på engelska så finns den HÄR!
0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0