Inte så mycket information, så jag provar att ge er lite boktips!

Hej på er!

Det finns inte så mycket att uppdatera med just nu, så jag tänkte prova en grej och se om ni gillar det! Det är så att jag är världens boknörd, och jag plöjer igenom flera böcker varje år. Favorit-genren är fantasy/sci-fi, dvs riktiga magiska böcker med andra världar och spännande mytoligier. Just nu har jag precis läst ut en trioligi av Amanda Hocking, en ung författare som blivit känd via internet där hon lagt ut sina böcker för allmänheten. Böckerna blev så otroligt populära att de nu har tryckts upp i bokform i flera olika länder och sålts i tusentals exemplar! 

Triologin jag läst kallas för Trylle-triologin, och handlar om en ung tjej som lämnar sin gamla värld för att styra sitt rike som en utvald i världen Trylle. Gamla föreställningar och krig mellnan folken i en sagovärld blandat med kärlekstrianglar och mod är ett sätt att beskriva denna saga på. Tre fantastiska böcker som jag bara inte kunde lägga ifrån mig. Rekommenderar dom starkt till er! De finns dock bara på eneglska än så länge.

Det har pratats en del om att triologin ska bli film (hoppas hoppas hoppas!!) men ännu är inga kontrakt påskrivna. Dock så är filmrättigheterna för hela triologin redan sålda. Det finns några fanmade trailers ute på nätet, och här nedan är en av dom. Se den och få en inblick i denna fantastiska värld!






Vad tycker ni om såna här tips? Är det kul? Värdelöst? Skittråkigt? Berätta!

Jag tänkte att eftersom ni kikar in här och kollar på skådisar som är med i filmer/serier där denna genre dominerar, så kanske ni också tycker om att läsa om sånt?:) Vem vet, kanske skriver jag snart om några nya stjärnskott som slagit egenom med filmatiseringen av Trylle-Triologin..;)
0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0