Mina tankar om TVD's Growing Pains-avsnitt

The Vampire Diaries

Vilket härligt avsnitt det var med en hel blandning av lverraskningar och känslosamma stunder! Vi har ju väntat länge på det här och förväntningarna var skyhöga, och jag tycker faktiskt att det första avsnittet levde upp till en hel del av mina förväntningar. 

För det första så gillade jag verkligen hur de hade lyckats göra Elena's övergång till vampyr så bra med det höga ljudet, den starka solen osv. Man fick verkligen en helt ny inblick i hur förvandlingen går till och hur mycket kaos det blir i kroppen. Det kändes nästan som att man själv var i Elenas kropp för en sekund.

En av de finaste scenerna och den som många Delena-fans har väntat länge på var den när Elena fick tillbaka sina minnen som Damon hade "tvingat" henne att glömma. Scenen där han berättar att han älskar henne och Elena står utanför och ser hela scenen spelas upp framför sina ögon gav mig lite gåshud. Fint, och bra gjort!
Även Elena's snack med Damon i slutet av episoden gillade jag, då hon sa att hon hade börjat minnas igen. Men hon ville bara prata om minnet av deras första möte och hur det inte hade någon påverkan på hennes beslut mellan Salvatore-bröderna. Dock så ville hon inte prata om Damon's kärleksförklaring, troligen för att det fick henne att känna någonting som hon inte är redo att ta itu med än. Jag älskade när Damon berättade varför han skulle låtit Matt dö istället - för att han ville ge Elena ett livslång liv, med barn och en chans att bli gammal. Så himla fint! Ska bli spännande att se vart detta leder!


Elena hade även några fina stunder tillsammans med Stefan (trots att hon var döende och inburad). I cellen när de berättar hur mycket de älskar varandra var en riktigt fin scen och man förstår verkligen hur djupt deras kärlek går. Scenen på taket i slutet mellan dom två var också härlig. Det kändes lite som en nystart för dom två (ganska symbolikt med ringen Stefan trädde på Elena's finger), så vi får se hur länge det håller i sig den här gången. Riktigt fina scener, men personligen så gillar jag Ripper-Stefan bäst! ;)

Bonnie är ute på djupt vatten när det gäller den mörka magin. Tack och lov att Klaus kom tillbaka så fort till sin egen kropp ändå tycker jag. Jag tycker det är kul att se allt galet han hittar på och är vekligen ett Klaus-fan! Hoppas även att få se lite mer "Klaroline" framöver, gillar de små triangeldramerna som de har med i serien.

Slutet när den galna prästen spränger sig själv och delar ur "the consuil" gjorde mig verkligen chockad. Jag hade inte räknat med det! Jag förstod dock inte helt och hållet varför han gjorde det. Kanske för att han misslyckats så totalt med att utrota vampyrerna ur staden, så att han helt enkelt inte ville leva där längre. Men det verkar ju ganska så sjukt så vi får väl se vad det leder till. Kanske fortsätter dom sin jakt från "den andra sidan"? ;)

Vad tyckte ni om avsnittet, levde det upp till era förväntiningar?! Berätta i kommentarerna! :)
0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback







RSS 2.0